AKI LEKÉSTE A VONATOT, AZ LEKÉSTE.
AZ AKCIÓ ADDIG TART, AMÍG KI VAN HIRDETVE!
A legeslegfontosabb szabály, ha árakciózol, vagy simán akciózol valamit az az, hogy az akció addig tart,ameddig tart. És egy nappal sem tovább.
Ez azért rendkívül fontos, mert így tudod belenevelni a vendégeidbe a következetességet és a hiány csábító erejét.
KÖVETKEZETESSÉG:
Ha azt mondod, hogy ó végéig tart egy akció, aztán hó vége után egy héttel is megadod valakinek azt az árat, vagy azt a csomagajánlatot, amit kínáltál korábban, akkor egy idő után nem fogják a vendégeid komolyan venni az akcióidat, mert akkor is megadod a kedvezményes árat, hogyha nincs akciós időszak. Ezt szokják meg tőled.
Ezért nagyon fontos, hogy az akciós időszak lejárta után ne add oda az akciós ajánlatot. Semmi esetre se.
Ez az első alkalommal fájhat talán, mert úgy érzed, elbuksz egy vásárlót, de hidd el, hogy hosszútávon behozza a gyümölcsét ez a hozzállás, mégpedig amiatt, mert az emberek rájönnek, hogy te így működsz,te nem adsz akciót az akciós időszak után és emiatt létrehozod bennük a következő érzetet:
HIÁNYÉRZET:
Az az érzés, amikor tudod, hogy még egy napig érsz el valamit és utána vége. nincs tovább, agyő!
Ez egy prevízionált hiányérzetet okoz. Azt mondják a vendégeid: Úristen, nem lesz utána ez a kedvezmény! Most gyorsan meg kell vegyem, mert utána vége!
Pontosan erre alapoznak a hipermarketek akciós újságai, vagy a joy-, vagy glamour napok.
Nem törné magát senki, hogy sorba álljon a kedvenc boltjában a glamour, vagy joy kuponjával, ha tudná, ahogy akármikor máskor megkapja azt az akciót.
Azért van tömeg ilyenkor hétvégén a bevásárló központokban, mert tudod, hogy vasárnapig tart és utána vége, visszaáll az eredeti ár.
És erre már kondicionálta a joy és a glamour a vásárlókat.
Te is kondicionáld, te is tanítsd meg és szoktasd hozzá a vendégeidet ehhez a habitushoz.
Te akciózol.
Az akció tart ameddig kihirdeted.
De nem tovább. SOHA NEM TOVÁBB!
Pár akciós szezon után jobban fogsz eladni, garantálom!
MI UGYANEZT TESSZÜK!
Most volt árakció, Március 9-ig néhány termékünkre. De most már nincs. Annyi, vége, hűlt helye van.
Majd talán egyszer máskor… vagy nem. Ki tudja.
Aki vásárolt, jól járt, aki nem, az legközelebb kétszer is átgondolja, hogy kihagyja e. (ha lesz legközelebb)
(Na ez a lényeg. Így kommunikáld az árakciód és akkor ha legközelebb akciózol, már tudni fogják, hogy te nem szórakozol. Most érdemes venni, mert utána nem lesz rá mód.)
ADDIG IS IS SOK SIKERT ÉS VISSZATÉRŐ VENDÉGEKET! |